@ Change Me

CHANGE ME - Kapitel 1 - It's over..

                                               Change Me - KAPITEL 1 - IT'S OVER..

 

 

Grace är en 16 årig tjej som flyttade med sin familj till Los Angeles i somras, nu är det vinter och dom har åkt till Australien för att hälsa på sina släktingar. Men det som mest stör henne i hennes liv, är hennes ”jobbiga skitunge” till lillebror, om hon får uttrycka det själv, han heter Liam och är 11 år.

 

- GRACE, KOM NU! Skriker Liam från hallen inne i hotellrummet.

- Jag går snart själv.. Fortsätter Liam mumlandes samtidigt som jag kommer ut ur badrummet och går fram till honom medan jag snabbt borstar igenom mitt hår.

- Sorry sweetie, du får inte gå dit själv! Flinar jag lite smått elakt. Liam morrar bara och sätter sig ner på sin skateboard. Jag ler retsamt mot honom innan jag vänder och går iväg till badrummet igen där jag snabbt lägger på min mascara, men ändå så det ser snyggt ut. Tittar mig snabbt i spegeln innan jag går ut ur badrummet till hallen där jag tar på mig mina sneakers.

- Jag är klar, idiot. Mumlar jag innan jag öppnar dörren och går ut, utan att vänta på Liam så fortsätter jag igenom korridoren bort mot hissen. Liam går snabbt ut ur hotellrummet innan han slänger igen dörren och springer efter mig. ” Detta är en ren mardröm, att följa med sin lillebror till skateparken.” Tänker jag tyst för mig själv samtidigt som vi båda går in i hissen. Liam trycker ivrigt på knappen så hissen åker ner till våning 1, där entrén är för att komma ut.

 

 

Jag sätter mig tyst ner på en sten som står lite längre ifrån skateboardbanorna då jag inte alls är intresserad av något inom skating, dock är det min lillebrors största intresse. Jag tar snabbt upp min mobil och tittar igenom instagram, twitter och Facebook. Även meddelanden jag fått på kik och sms, bara för att fördriva tiden lite, jag tittar upp då och då och ser att barnen där står i en liten klump men tänker inte så mycket mer på det, då jag knappast bryr mig. Jag sätter i hörlurarna i min mobil innan jag ringer upp min kille, Jimmy, 18 år. Men han klickar mig, rakt i örat på mig.

 

- Vafan..? Mumlar jag förvånat men går in på våra kik konversationer men han hinner skriva före jag hinner ” Det är slut, jag vill inte ha något med dig att göra. Fattar du det? Stanna i Australien”. Jag sväljer hårt när jag läser det och försöker hålla tillbaka mina tårar, men det går inte hur mycket jag än försöker så börjar tårarna att rinna ner för mina kinder. Det blir värre och värre när jag försöker kontrollera mina tårar. Jag torkar snabbt bort dom, men dom fortsätter bara. Utan att svara så lägger jag ner mobilen igen och bara stirrar ner i marken, värsta dagen på länge. Kunde det ens bli värre? Knappast. En mörk skugga stannar framför mig så jag hoppar snabbt till. Han skrattar tyst till, ett litet hest skratt. Men hans skratt försvinner även snabbt.

- Gråter du? Säger killen försiktigt och lägger ena handen under min haka, han lyfter försiktigt upp det så jag tittar på honom. Jag sväljer hårt och snyftar till. 

- Sweetie? Säger killen oroligt och sätter sig ner bredvid mig, han lägger båda armarna om mig och gör så jag sitter lutad mot honom.

- Du vet förmodligen redan, men jag är Justin! Säger Justin vänligt och ler mot mig.

- Ja… Ja.. Jag.. vet.. snyftar jag fram medan jag blundar men samlar mig lite och tittar upp på Justin, med tårar i ögonen.

- Jag heter Grace.. Säger jag lågt och torkar bort mina tårar.

- Så, vad har hänt.. Grace? Säger Justin försiktigt men väldigt vänlig och oroligt. Jag skakar bara på huvudet, jag orkade inte, orkade inte prata om det. ”Speciellt inte till en främling, ja, han må vara känd men han skulle kunna sprida det överallt? Jag är ingen belieber, inte insatt i hans liv. Men min bästis är, men när hon pratar om honom brukar jag alltid tänka på min pojkvän, eller ex.. ” Tänker jag tyst för mig själv. Justin tittar oroligt på mig, men nickar förstående då han inte vill tvinga ur mig att berätta något eftersom vi trots allt inte känner varandra än.

- Ska lära småttingarna lite mer nu, och åka. Men säg till om det är något, kommer direkt! Säger Justin vänligt och ler mot mig innan han reser sig upp och springer iväg med sin skateboard till dom andra barnen som åker vid alla ramper och sånt som finns i en skatingpark. Jag vänder blicken efter honom och suckar lågt, allt blev bara så jobbigt.. Att en omtänksam kille plötsligt dök upp, en kille som faktiskt brydde sig om mig. Min kille Jimmy var ofta ute och festade, helst utan att jag var med, då han påstod att jag var ”tråkig” som inte vågade testa saker. Men det hände en del där med när jag inte fick vara med, han söp och var otrogen. Kunde även testa droger ibland, men eftersom man oftast blir blind av kärlek och att jag är lätt att övertalas så förlät jag honom, gång på gång. Jag antar att det var något sånt denna gång med, att han förmodligen var med henne eller dom nu och försökte vara tuff. Men han var inte det, tvärt om, mycket omognare än hans ålder. Jag försökte bara vifta bort mina tankar, jag menar.. Varför ska jag sitta här och gråta? Han ligger förmodligen med tre styckna horor. Jag reser mig försiktigt upp innan jag går mot Liam, för att försöka få honom med till mormor där alla andra är. Men Justin kommer som ett hinder framför mig och jag vaknar upp ur mina tankar.

- Kan du skatea? Säger Justin nyfiket. Jag ler lite men skakar på huvudet. Han hoppar av den och hjälper mig upp på skateboarden.

- Då ska jag lära dig! Flinar Justin och drar mig lite till ett mer ”nybörjarställe”. Paniken rusar i min kropp eftersom det ända jag kan tänka på är att man kan ramla av. Dö, om det går riktigt illa. Justin tittar på mig och skrattar.

- Girl, det är bara en skateboard. Inget monster ! Flinar Justin retsamt då han ser hur panik jag har, att den styr mig just nu. Jag tittar bort mot Liam och hans vänner han skaffat sig på så kort tid, att se han glad, det gör mig minst lika glad trots att jag egentligen hatar honom. 

- Ey, är du hemma eller? Flinar Justin retsamt och viftar med handen framför mig. Jag vaknar snabbt upp ur mina tankar igen och tittar förvånat på Justin.

- Va nej? Jag är här för att hälsa på släkten.. Säger jag lågt och tittar på Justin, som börjar skrattar.

- Jag menade att du var borta i andra tankar.. Skrattar Justin och tittar på mig.

 

 

Senare den kvällen var det enda jag kunde tänka på Justin, jag vet inte vad det var som var så speciellt med honom. Men något var det, något jag inte kunde sätta fingret på.

 

- G R A C E! Skriker Chloè och skakar om mig lite försiktigt. Chloè är min 18 åriga kusin, vi har väldigt starka band med varandra.

- Sluta sova, ska du med ut? Jag fixar in dig på festen! Säger Chloè och ler peppat åt mig. Jag suckar tyst men nickar.

- Låt mig bara sätta på mig något snyggt.. Säger jag lågt innan jag går till min stora garderob inne på hotellet. Jag tar fram min glittriga klänning innan jag går in till badrummet. Jag låser snabbt om mig innan jag tar av mig mina kläder jag hade på mig innan och drar på min klänning. Den var lite små kort, men täckte ändå rumpan och lite längre, det fick duga. Jag la på lite lager med mascara innan jag låste upp och gick ut igen.

- Nu drar vi! Säger Chloè glatt innan hon springer ut ur hotellrummet. Jag tar på mig ett par klackskor, med låg klack innan jag går ut efter henne.

 

Väl där inne försvann Chloè snabbt bland mängden, hon kände folk där men jag kände ingen.

 

- Och vafan ska jag gör här hade hon tänkt.. Mumlar jag tyst för mig själv medan jag går runt lite inne på festen. ”Hade varit roligare att dega på hotellet..” Tänker jag medan jag sätter mig vid ett bord där ingen sitter. Tittar ut över folkmassan samtidigt som det kommer fram en kille till mig, kanske 20 års åldern.

- Tja snygging, varför sitter du här? Flinar han lite smått fullt samtidigt som han ställer sig framför mig. Jag sväljer tyst men tittar upp på honom. Men jag vänder bara bort blicken från honom och ignorerar han.

Svara mig! Fräser han och tar tag i min arm, han drar upp mig och iväg mot toaletterna. Hur mycket jag än försöker dra mig låss går det inte. Tankarna och paniken flyger igenom mig. Han puttar in mig i ena väggen, längst in. Där ingen är.

 

- Du ska få ditt straff för att ignorera mig! Fräser han och slår till mig hårt i ansiktet. Jag känner hur det bränner till efter hans hand mot min kind, hur tårarna börjar bränna i mina ögon.

Snälla sluta.. Sluta.. Snyftar jag fram när han börjar smeka sin hand ner mot mina bröst.

- Dom va iallafall inte små, babe .. Flinar han och kysser mig på halsen. Han börjar röra sina händer neråt mot klänningens slut där han för in handen och börjar smeka mina lår. Jag får mer och mer panik för varje sekund som går, jag försöker ta mig loss men det är omöjligt. Han tittar upp på mig och morrar.

- Sluta, du kommer inte komma loss din jävla hora ! Fräser killen och smäller till mig hårt i ansiktet igen. Jag torkar bort mina tårar innan jag tar mod och sparkar honom hårt mellan benen så han släpper taget om mig. 

- Kalla mig inte de igen.. Snyftar jag lågt och tittar på honom innan jag snabbt tar mig förbi honom och springer ut från festen. Kunde det bli värre? Först bli dumpad, sen möta någon äcklig jävla kille. Plötsligt tar en tag i min ena arm.

- Ska du redan gå? Säger han, rösten är bekant. Men från var? Jag gör fler och fler motstånd.

- Släpp mig, jag vill inte! Snyftar jag panikslaget eftersom jag tror att de är killen där inne. Han släpper mig förvånat, men går runt mig så han står framför mig. Men när jag ser att det är Justin kan jag inte låta bli att le lite, men mina tårar rinner fortfarande ner.

- Följ med till hotellet så kan vi prata, okej? Säger Justin vänligt och ler mot mig. Jag nickar lite tveksamt mot honom.

- Vänta här, ska bara säga till mina polare att jag drar! Säger Justin och ler mot mig innan han går förbi mig och in. Jag går tyst och sätter mig på en sten som står där, men jag håller utkik så ingen kommer. Speciellt inte killen.

 

Justin går fram till mig samtidigt som han tar av sig sin jacka och sätter på mig den.

 

- Så ska vi dra? Säger han vänligt och ler mot mig. Jag nickar och reser mig upp innan jag går iväg bredvid Justin utan att tänka på att Chloè varken vet vad som hänt eller att jag drar. Inte att jag är med Justin heller, för då skulle hon totalt flippa ut. Vi går ett tag under tystnad, men eftersom de är natt så är det inte alls många ute.

- Hey, vi får gå in på baksidan.. Det är förmodligen massa tjejer på andra sidan.. Säger Justin lågt och tar min ena hand innan han smyger in en annan väg. Jag går tyst efter och kramar hans hand mjukt i min innan han och jag ställer oss i hissen. 

Ingen såg oss, det är bra för vill inte att du ska få massa problem! Säger Justin allvarligt och ler mot mig. Jag nickar tacksamt, men är för ledsen för att säga något. Det är fel att ens följa med honom, jag känner honom inte? Han känner inte mig heller.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni gillar kapitel 1, det blir som sagt bättre jo längre man kommer in i novellen!

 

Kommenter


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: