@ Change Me

KAPITEL 3 - CHANGE ME

                                          Kapitel 3

 

Jag sitter inne på flygplatsen och väntar på att mitt flyg ska komma in så vi kan åka tillbaka hem. Jag har inte hört av Justin på tre dagar, jag behöver hans råd, eller så kommer Jimmy och hans vänner döda mig. Jag vet ingenting längre, jag är helt lost. 

 

Jag kommer snart, ska köpa mig en dricka.. Mumlar jag innan jag reser mig upp och går till en liten kiosk inne på flygplatsen.

 

En cola tack.. Mumlar jag och tittar på kassörskan. Hon nickar och tar fram en cola.

Tjugo, tack ! Säger hon vänligt, jag rotar fram en tjuga ur fickan och ger den till henne innan jag går till fönstret och tittar ut samtidigt som jag öppnar min cola och börjar dricka, då min mobil plingar till. Jag stönar tyst till men ställer ifrån mig colan och tar upp min mobil innan jag går in på smsen. 

 

Du är väldigt vacker i din klänning, men du ser ut att behöva en kram! Kom till baksidan :* ”  Från anonym. Jag tvekar lite men lägger ner mobilen i fickan och tar colan och går ut. När jag kommer till sidan av flygplatsen så öppnas automatiskt några grindar, jag höjer ögonbrynen men går försiktigt in medan jag dricker. 

 

Hej babe! Säger Justin med en sexig brytning, jag vänder blicken mot han och sväljer hårt när jag ser att han sitter på ett utomhusbord.

Du skrämde livet ur mig, seriöst.. Men blev nyfiken så gick hit.. Flinar jag lågt och Justin skrattar men hoppar ner från bordet innan han går till mig och kramar mig mjukt.

Du trodde väl inte att jag bara skulle lämna dig.. Viskar Justin i mitt ena öra innan han släpper mig. 

Ey bro! Ropar två killar längre bort, vi släpper varandra och vänder oss om mot dom.

Chloè, detta är Lil Twist och Lil Za. Där bakom dom kommer Alfredo och Khalil! Säger Justin vänligt. Jag granskar dom lite men nickar bara.

Chloè .. Säger jag vänligt och ler lite mot dom.

Fan vilken snygg brud du haffat Justin, ska hon med hem eller?Flinar Twist och granskar mig innan han vänder blicken mot Justin.

Nej, det är bara en kompis så vi skulle bara säga hej då när vi ändå åker samtidigt ! Flinar Justin och tittar på Twist. 

Ska du ha lite med hem? Flinar Lil twist fortsättande och håller upp en påse med weed. Jag tittar på den och sväljer hårt.

Nej tack.. Säger jag lågt och lite misstänksamt. Lil Twist’s blick är helt borta, så man blir när man rökt på.

Justin, vi drar till flygplanet sålänge. Kom sen ! Säger Khalil innan han, Lil Za, Lil Twist och Alfredo vänder och går till flygplanet. Jag vänder mig om mot Justin samtidigt som dom ropar ut i högtalarna, som även finns där ute. 

Flyget mot Los Angeles kommer om 5 minuter, var god gå till rätt gate! Jag suckar tyst.

Jag måste dra.. Säger jag lågt och Justin tittar ledsamt på mig, det är då jag ser.. Det är då jag ser att Justin också är hög, vilket jag borde ha märkt på hans beteende. 

Jag ringer dig sen! Säger Justin och går fram till mig, han tar bort lite hår innan han böjer sig ner mot mig och kysser mig mjukt på munnen. Jag drar mig snabbt tillbaka.

Jag varnar dig, ska du träffa mig igen så ska du fan inte röka på. Jag berättade allt om Jimmy, men du är exakt ett lika stort svin som han! Fräser jag innan jag med bestämda steg vänder och går mot grinden igen, som återigen öppnas automatiskt. Jag går igenom parkeringen och in till min familj igen. Justin står bara helt tyst och tittar tomt efter mig, innan han vänder och går till sitt flyg igen. 

 

                                          
 

 

Några dagar senare

 

Jag sitter tyst i vardagsrummet och äter min skål med fil och flingor medan jag zappar runt på tvn. Jag är helt själv hemma eftersom mina föräldrar jobbar och Liam är hos kompisar. Men det är bara skönt, slippa alla som springer runt och klagar. Jag ställer ifrån mig skålen på bordet innan jag tar upp min mobil och går in på Facebook, där jag har flera hundra meddelanden, vänförfrågningar och liknande. Jag går först igenom alla förfrågningar, dock inga jag känner och sen vidare till meddelanden. Jag läser igenom några som:

 

Från: Sarah Ackles

Hej! Jag såg bilderna som sprids överallt på dig och Justin och tänkte om ni kanske dejtar? Ni var för övrigt väldigt fina tillsammans! 

 

Från: Hanna Broke

Lämna justin ifred, din fula lilla hora.

 

Och som den sista där, var liknande alla andra meddelanden. Jag sväljer hårt men går bara där ifrån och börjar titta igenom facebook, men där ser jag på flödet.. Massa smygfoton på mig och Justin. Både snälla saker och dåliga saker som står över dom. Men jag är inte sån, ingen som egentligen tar åt mig så jag bara går vidare. Men att få kränkningar av folk som överhuvudtaget inte känner mig är lågt. Eftersom jag förstår att twitter är den ”socialaste punkten om Justin” så lägger jag ifrån mig min mobil, tar min dator på bordet och loggar in mig, sen vidare in på twitter.com. Jag trycker på ”bli medlem” och gör ett helt vanligt, egentligen privat konto. Jag vet knappt vad det är för något, men jag vill se vad som skrivs om mig där, där det ändå är folk från hela världen. Jag börjar följa några av mina vänner innan jag går in på något som kallas ” Trends ” där det trendar ” Justin och den mystiska tjejen ”. När jag går in där kommer det massor av bilder på oss, texter och liknande. När jag ser en som bara slängt ur sig massor av hat kan jag inte låta bli så jag trycker på ”replay” och skriver ” Det är enkelt att slänga ur sig ord. Men håll dom för dig själv, bara för att jag gick med er drogade lilla idol är jag ingen hora.” och tweetar det till henne, men precis då får jag massor av followers och tweets. Jag suckar lågt men tar en bild från mina bilder på datorn och lägger ut som icon på twitter, och forsätter att läsa igenom tweets jag får. Men jag kan inte låta bli att le när jag ser allt gulligt som folk skriver till mig. När jag ser att jag får fler followers går jag in och tittar, men mitt hjärta dunkar snabbare när jag ser att det är Justin och hans vänner som börjat följa mig. ”  Maybe a follow back? ;) ” får jag från Justin, jag fnyser och skriver tillbaka ” Följer bara såna jag känner. Eller folk som verkar vara bra människor för livet och inte en stund. ” Och skickar det innan jag loggar ut igen. Jag vill inte ha något mer med honom att göra, inte så länge han håller på med såna saker. Jag har redan haft en sån kille som håller på med droger, och med allt som skrivs om honom vet man inte vad man kan tro på. Jag har aldrig varit en belieber, så jag vet ju inte. Men plötsligt ringer min mobil, utan att titta så svarar jag bara.

Chloè ? Säger jag nyfiket.

Chloè vad är det? Vad har jag gjort dig? Jag hjälpte dig, gjorde dig glad och du är dryg tillbaka? Säger Justin i andra änden.

Och du vet hur Jimmy var, du vet hur mycket jag led. Jag har berättat allt för dig, exakt allt och du gör såhär? Förväntar du dig att jag ska leka med dig ? Så som du leker med alla jävla modeller!? Fräser jag och jag känner hur mina tårar är nära nu, när att rinna ner och brista ut i gråt. Justin var verkligen en fin kille, men det känns inte rätt längre.

Jag fastnar inte lätt för tjejer, för det är svårt för mig eftersom jag är känd.. Men jag gillar verkligen dig, även om du inte tror det. Jag är villig att göra allt för dig, du känns rätt.. Från första stund.. Hör av dig om du ångrar dig, jag är här.. Säger Justin nedstämt innan han lägger på. Jag bara stirrar rakt fram, tankarna flyger igenom mitt huvud.

__________________________________________________________________________

förlåt för mitt dåliga bildval, men lovade ett kapitel och råkade somna förut haha..

 

och återigen, förlåt för den långa väntan, men hoppas ni gillar kapitlet! Much love!


Postat av: Madde

OMG, jag älskar den och seriöst började faktiskt gråta när jag läste kapitlet! Åh vill bara läsa mer haha :D <3

2014-01-29 @ 23:14:13
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: