@ Allmänt

KAPITEL 2

KAPITEL 2

 

Jag sitter inne på Justin's hotell rum i Hans soffa med en filt om mig. Jag vet inte ens varför jag är kvar här, borde egentligen åka hem till los angeles, mindre problem.. Justin väcker mig ur mina tankar, som alltid.

 

- Va? Säger jag förvånat och tittar upp på Justin.

- ska du ha varm choklad? Flinar Justin medan han står i dörröppningen till köket och "vardagsrummet". Jag skakar lätt på huvudet.

- tack ändå! Säger jag vänligt. Han nickar bara till svar innan han vänder och går till balkongen.

- tror du vi blir mördade om jag går ut? Flinar Justin retsamt och tittar bak på mig. Jag tittar på Justin och suckar men kan inte låta bli att le lite smått.

- är dom så galna? Flinar jag på skoj. Justin ler och går mot mig.

- sover du över här får du se imorgon ! Flinar Justin och sätter sig bredvid mig.- asså.. Jag känner inte dig.. Säger jag lågt men Justin avbryter mig.

- kan berätta om mig? Säger Justin glatt då han för en gång skull får berätta vem han är utan att folk vet allt. 

- asså ja vet vem du är så.. Känner beliebers men.. Säger jag och kan inte låta bli att le större när jag ser Justin leende.

De är ju så man lär känna varandra, jag är inget monster.. Flinar Justin lågt och biter sig löst i underläppen, då kan jag inte låta bli att bli svag, han är så underbar.

- jag förstår varför folk gillar dig.. Fnissar jag lite blygt fram och ler mot Justin.  Justin ler men vänder blicken mot klockan.

- shit klockan är 3 ! Utbrister Justin förvånat, jag vänder blicken mot klockan och suckar lågt men vänder blicken mot Justin.

- okej jag kan stanna.. Säger jag lågt då jag inte vill gå själv ute nu på grund av det som nästan hände där borta. Justin nickar glatt.

vad bra! Du kan få sova här vi bäddar! Säger Justin vänligt och båda reser oss upp innan vi börjar bädda iordning i en bäddsoffa. Jag ler vänligt mot Justin och nickar.

Tack för att jag får sova här, skulle aldrig våga gå ut nu.. Säger jag tyst och tittar på Justin, han går till mig och tar kudden ifrån mig. Han slänger iväg den på bäddsoffan innan han lägger armarna mjukt om mig.

Ser jag ut som någon som kastar ut tjejer jag tar med hem? Säger Justin och tittar på mig med en allvarlig blick, jag slingrar mig bara ut ur hans famn. Då man mer får känslan att han BRUKAR ta hem tjejer när han säger så.

Vi ses imorgon, god natt.. Säger jag lågt innan jag lägger mig ner under täcket, med ryggen mot Justin. Han tittar ner på mig och suckar lågt men går till ”sitt” sovrum på hotellrummet. Han stänger dörren innan han tar av sig allt förutom sina kallingar sen lägger sig ner i sängen under täcket. ” Hon är väldigt fin, men svår.. ” tänker Justin fundersamt innan han tillslut somnar, för mig är det tvärt emot.. Mycket svårare att kunna somna.

 

 

AAAAHAAAA JUSTIN BIEBER! Får mig att hoppa till. Jag sätter mig upp och tittar mig skrämt omkring, men stannar blicken på balkongdörren, som jag nu ser är öppen. Jag suckar lågt men reser mig upp. Justin står ute på balkongen och vinkar ner till alla fansen där nere, som hysteriskt står och skriker konstant.

Snälla be dom hålla käften.. Mumlar jag och tittar ut på Justin innan jag går till badrummet där jag låser in mig, men glömmer min mobil på bordet ute i vardagsrummet. Justin står där ute i några minuter till och vinkar till dom innan han återigen återvänder in. Han går och sätter sig i vardagsrummet för att vänta på att jag ska komma tillbaka, men när min mobil vibrerar till flera gånger så kan hans blick inte undgå att åka dit. Det är från mitt ex, där det står ” Ditt svin, när du kommer hem igen ska jag fucking döda dig! ”. Utan att ens fråga om lov tar Justin ilsket mobilen och låser upp den, då jag inte har någon kod. Han läser igenom våra sms, ser alla hotsms som han skickat till mig då jag sagt klart att jag inte vill ha tillbaka honom. Hur mycket han än vill kommer det aldrig hända. ” Låt Chloè vara och vill hon inte, så låt det vara. // Justin ” Skickar han innan han lägger ifrån sig mobilen, samma sekund som jag kommer ut från badrummet igen och går till Justin. Jag sväljer hårt när jag ser att mobilen lyser till, vilket Justin ser.

Är det något..? Säger Justin försiktigt och oroligt för att spela oskyldig. Utan att svara så tar jag min mobil och går in på smsen. Mina tårar börjar svida i ögonen av alla ord som han skriver, allt kränkande.

Lek inte, du har ju fan skrivit.. Mumlar jag och torkar bort mina tårar innan jag snabbt går till hallen där jag tar på mig mina skor.

Chloè snälla stanna! Säger Justin snabbt och reser sig upp innan han halv springer ut till hallen och tar tag i mig.

Jag fixar en grym frukost, sen kan vi hitta på något. För dig! Säger Justin allvarligt och ler mot mig. Jag tvekar lite men nickar.

Och förlåt för att jag tjuvkika men jag kunde inte undgå när han skrev sådär. Du är inte värd dom orden han slänger ut sig! Säger Justin allvarligt, men försiktigt.

Tack, igen Justin.. Säger jag lågt men tacksamt innan jag kramar honom mjukt. Justin ler och kramar mig mjukt.

Sätt dig så drar jag och fixar lite frukost! Säger Justin vänligt och släpper mig. Jag nickar innan jag tar av mig mina skor och går in igen. Justin tittar efter mig med ett leende på läpparna innan han tar på sig sina skor och går ut. Jag tar upp min mobil då den vibrerar flera gånger. 

 

Från anonym 

DIN JÄVLA HORA, KNULLAR RUNT MED VARENDA JÄVEL SOM FINNS. USCH SKÄMS ÖVER DIG!

Jag sväljer hårt, jag vet att mitt ex har många kontakter.. Men jag trodde aldrig han skulle sjunka så lågt. Mina tårar börjar rinna ner för mina kinder igen, mer och mer. Jag klarar inte av detta.  Jag går och lägger mig i soffan, med huvudet ner mot kudden och fortsätter att gråta då jag inte kan hindra det längre.

 

Någon hemma? Flinar Justin och går in med en ”vagn” med frukosten på, men han stannar när han ser mig ligga där.

 

Jag sätter mig upp Utan att svara och torkar bort mina tårar, men mina ögon har blivit röda på grund av det jag gråtit. Även mitt smink från gårdagen har runnit ner för mina kinder.

 ________________________________________________________________________________
 
Kommentera vad ni tycker, era åsikter! Dåliga som bra, det är för jag ska kunna förbättra mig ! :)
 
Juste! Snart kommer en fiiin hemlighet upp ;)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: