@ Change Me

Kapitel 4 - Change me!

                                                        KAPITEL 4

 

Jag sitter tyst inne i köket vid köksbordet med en kopp varm choklad medan jag läser några mode tidningar, det har gått tre dagar och jag har inte pratat med Justin på dom senaste dagarna, jag vet inte men det känns ganska skumt. Kanske bara borde gå vidare, han kanske bara var för att komma över mitt ex. Plötsligt knackar de på dörren, jag suckar tyst men reser mig upp och går ut ur köket till hallen. Jag suckar tyst men låser upp dörren, men tystnar helt och tappar andan helt när jag ser Justin.

 

- Chloè snälla, jag kan inte klara detta utan dig! Du är speciell! Säger Justin allvarligt innan han smidigt tar sig in förbi mig. Jag tittar chockat på Justin men stänger dörren efter honom. 

- Jag menar Chloè, seriöst.. Jag åker inte mer än 4 timmar för att komma till någon jag inte vill ha? Säger Justin allvarligt medan han tittar på mig, jag suckar bara men går in till vardagsrummet.

- Vill du ha något..? Säger jag tyst och vänder mig om igen. Justin tar av sig sina skor och hänger upp sin jacka innan han går till mig i vardagsrummet. 

- Jag är hos dig, de räcker! Då har jag allt jag vill ha … Säger Justin lågt men flinar till. Jag tittar på Justin och höjer ögonbrynen när han säger så, men flinar till.

- Justin, du borde öva på raggningsrepliker. Flinar jag retsamt men går fram till Justin och kramar honom mjukt och gosigt. Justin ler och kramar mig tillbaka.

- Fast det fick dig glad.. Flinar Justin retsamt och lägger några fingrar under min haka och gör så jag tittar upp på honom, jag ler bara mot Justin innan jag lutar huvudet mot honom men håller fortfarande om honom. Konstigt nog så njuter jag av känslan, av att stå här, lutad mot Justin och bara krama honom. Hans närhet gör en glad.

 

- SISTEN I SUGER! Skriker Justin innan han hoppar i poolen på baksidan av vårt hus. Jag tittar irriterat ner på Justin eftersom jag hatar att förlora eller komma sist.

- Hallå jag var inte med! Jag har liksom tröjan på mig! Säger jag irriterat men drar av mig min tröja, under tiden som Justin tittar på mig men när jag dragit av mig den och tittar på Justin så vänder han snabbt bort blicken så inte jag skulle se något. 

- Justin din buse, varför tittar du! Skrattar jag innan jag hoppar i och simmar till honom, Justin vänder blicken mot mig och flinar oskyldigt.

- Vadå? Flinar han retsamt men tar mina händer och drar mig intill sig.

- Är inte dum, love ! Flinar jag retsamt och sträcker ut tungan mot honom.

- Inte? Flinar Justin och börjar simma bort mot en kant med mig som vi åker in i. Jag tittar mig runt lite när jag nuddar poolväggen men flinar och vänder blicken mot Justin samtidigt som jag skakar på huvudet. Justin tittar hemlighetsfullt på mig samtidigt som han biter sig sexigt  samtidigt som han närmar sig mig ännu mer, och tillslut möts våra läppar i en underbar kyss. Jag kan inte låta bli att le mot hans läppar, allt känns så perfekt. 

-Erkänn, det var bra att jag kom.. Viskar Justin mot mina läppar, jag nickar bara till svar och fortsätter att kyssa honom.

Några timmar senare.

 

- em Justin, det tar ju ett tag för dig hem så jag tänkte att du kanske ville sova över? Min familj är borta så jag är ändå själv.. Flinar jag och går fram till Justin som precis kommit ut från badrummet. Justin tittar upp på mig och ett leende börjar leka på hans läppar.

- Gärna, hade varit underbart! Säger Justin glatt. 

- Så jag tänkte om du kanske ville se på film eller något? Kan fixa mys och sånt, är rätt så trött.. Flinar jag lågt men kan inte låta bli att le stort mot Justin varje gång jag ser honom. 

- Låter utmärkt! Säger Justin glatt, men det en manlig röst för att reta mig. Jag skrattar bara till innan jag får fram,

- Ska vi se i mitt rum? Eller i vardagsrummet? Säger jag vänligt, Justin funderar lite men nickar bort mitt rum innan han börjar gå dit.

- Då fixar jag mys då ! fortsätter jag men då vänder sig Justin om mot mig och tar tag i min arm.

- Eller så följer du med nu så slipper vi det.. Flinar Justin och går med mig till mitt rum.

- Justiiiiiin! Fnissar jag fram men går efter honom, när vi väl kommer in i mitt rum så stänger han dörren efter oss. Jag ler mot Justin men går till min tv, där jag ställt min dator eftersom jag såg på film förut. Justin går runt i mitt rum och tittar på allt som finns inne i rummet.

- Grymt rum! Flinar Justin intresserat medan han går runt, men skrattar till och böjer sig ner.

- Bra stil på underkläder har du iallafall.. Flinar Justin retsamt och vänder sig om mot mig, jag vänder mig snabbt om mot honom och sväljer tyst.

- Fan! Trodde jag hade tagit bort allt!! Säger jag snabbt när jag ser min spets bh. Jag går snabbt fram till honom och tar bhn från honom innan jag går ut ur mitt rum och in i tvättstugan där jag slänger i min bh i tvättkorgen innan jag vänder och går ut från tvättstugan och tillbaka till mitt rum igen, där Justin redan startat en film och lagt sig under täcket i mitt rum.

- Så du började utan mig? Snällt.. Flinar jag och stänger dörren efter mig innan jag går till Justin och kryper ner bredvid honom.

- Förlåt babe.. Flinar Justin retsamt innan han lägger sig närmare mig och lägger armarna mjukt och gosigt om mig. 

 

 

Eftersom Justin utmanade ödet och satte på skräckfilm, eller bara ville se mig rädd är frågan. Men jag hatar skräckfilmer. Varje något ytterst lite händer så lägger jag mig närmare honom och lägger händerna för ansiktet, men detta måste vara det läskigaste stället. 

 

- AAAAAHA !!! Skriker jag och vänder mig snabbt om mot Justin som vänder ner blicken mot mig och skrattar åt mig samtidigt som han lägger armarna mjukt om mig på ett annat sätt då jag ligger tätt intill honom. 

- Ska jag stänga av? Viskar Justin lågt och pussar mig mjukt på huvudet samtidigt som han smeker mig över ryggen. Jag nickar snabbt samtidigt som jag ligger och skakar av rädsla i Justins famn. Justin reser sig försiktigt upp och går runt sängen till tvn där han pausar filmen och stänger ner allt på datorn innan han stänger av den. Men han går motvilligt till dörren och vänder sig om mot mig.

- Jag går och lägger mig då, vi ses imorgon! Säger Justin eftersom han inte vill störa mig.

- Justin snälla stanna, kom här.. Justin.. Snyftar jag panikslaget och lägger händerna för ansiktet och skakar ännu mer. Justin tittar oroligt på mig och går tillbaka till sängen och kryper ner bredvid mig i sängen under täcket.

- Såklart jag stannar! Viskar Justin lugnande och pussar mig mjukt på pannan medan han lägger armarna mjukt och gosigt om mig. 

 

 

Jag ligger i Justins famn tyst, ett lång tag utan att få fram ett ord. Justin tittar till mig då och då ifall jag sover, men säger inget eftersom han inte vill ”förstöra” något. 

 

- Hoppas de är okej om jag tar av mig tröjan .. Säger Justin lågt eftersom han svättas.

- Du svettas ju som en gris, så ja verkligen.. Flinar jag tyst och tittar upp på Justin innan jag försiktigt tar mig ut hans grepp. Justin skrattar bara men sätter sig upp i sängen och drar av sig sin tröja och slänger ner den på golvet.

- Mycket bättre! Flinar Justin och lägger sig ner igen, när han lägger sig ner igen så lägger jag mig närmare honom och han lägger armarna mjukt och gosigt om mig igen. Jag lägger ena handen på hans mage och smeker lite på hans mage, under tystnad. Justin bara tittar ner på mig, men säger inget. Jag tar ett djupt andetag men börjar kyssa honom på halsen samtidigt som hon har sin ena hand på hans mage. 

- Justin jag gillar verkligen dig.. Jag älskar dig! Viskar jag och går över till att kyssa han på munnen istället. Justin ler mot minna läppar, men istället för att besvara kyssen så gör han så jag ligger ner bredvid honom och han lägger sig halvt på mig, men ändå försiktigt och tittar in i mina ögon. 

- Jag älskar dig med, det var därför jag kom! Säger Justin allvarligt innan han kysser dig mjukt på munnen och börjar leka lite med mitt hår. Jag tittar upp på Justin och ler, vi ligger så i några minuter innan han lägger sig ner bredvid mig igen.

- Ska vi sova? Säger jag lågt och Justin nickar till svar.

- Låter bra, inte sovit ett skit.. Flinar Justin lågt.

- God natt, min prinsessa! Säger Justin glatt.

- God natt, min prins! Säger jag lika glatt tillbaka innan vi lägger oss ner och det tar inte en lång stund innan vi båda somnar.

 

(Jag vet att det inte är Justin bara tog någon"söt")
 

 

Nästa morgon.

 

Jag sitter och håller i min mobil medan jag lyssnar på en cover, samtidigt som Justin kommer ner från övervåningen.

 

- God morgon! Undrade precis var du var! Flinar Justin och sätter sig bredvid mig, men lyssnar på låten jag lyssnar på.

- Vem är detta ? Grym röst! Säger Justin chockat innan jag hinner säga något. Jag vänder blicken mot Justin och pausar.

- Det är min kompis! Säger jag vänligt och lutar mig mot Justin.

- Wow, hon kommer gå långt! Säger Justin allvarligt och lägger ena armen mjukt om mig.

- Jag vet, hon är född stjärna! Fnissar jag glatt och kysser Justin mjukt på munnen, samtidigt som min mobil ringer. Jag ler när det står ” my babe :* ” på skärmen, eftersom även Justin ser vad det står så sväljer han lågt och tar bort armen från mig. Eftersom jag inte märker hur Justin reagerar så svarar jag bara.

 

-Hej älskling! Säger jag glatt och Elina skrattar i bakgrunden.

- Hej babe ! Flinar hon lika glatt.

- Hur är det? Frågar jag nyfiket, Justin sitter tyst och tittar ner i sitt knä eftersom han tror att de är någon annan, någon kille eller så.

- Jo det är bra! Tänkte om du ville hitta på något? Säger Elina nyfiket samtidigt som hon går runt hemma hos sig.

- Det låter grymt! Men jag har en gäst här.. Säger jag fundersamt och vänder blicken mot Justin, men ler lite. Men mitt leende slocknar när jag ser att han inte är glad utan mer nere.

- Jaha.. Men vi kan ju ses någon annan dag? Säger Elina vänligt. Jag funderar lite men flinar till när jag kommer på en briljant idè.

- Nej nej! Kom du, ta med din gitarr också! Flinar jag mystiskt.

- Okej, jag kommer över snart. Bye bästa vän! Flinar Elina och lägger på.

- Bye bestie ! Flinar jag innan jag lägger på.

 

- Elina kommer över om de är okej! Säger jag och lägger två fingrar under Justins haka och gör så han tittar på mig.

- Var det hon som ringde..?  Säger Justin försiktigt. Jag ler mot Justin och nickar men lutar mig mot honom och pussar han mjukt på hans ena kind.

- Ja, min stjärna du hörde förut! Vi har en speciell vänskap.. Flinar jag medan jag ler mot Justin. Justin skrattar till och lugnar ner sig lite.

- Bra, trodde de va någon annan.. Flinar Justin lågt men gör så jag sitter i hans knä.

-Jo du.. Jag tänkte fråga en sak.. Säger Justin lågt medan han tittar på mig. Jag tittar nyfiket på Justin samtidigt som jag lägger händerna på hans axlar.

- Vadå? Säger jag nyfiket. Justin funderar lite. Men skakar bara på huvudet.

 

___________________________________________________________________________________________________

 

Hoppas ni gillade kapitlet och ber om ursäkt för den långa väntan! 

 

Kommentera gärna vad ni tycker, de stärker även mig som skrivare och er som läser att hålla ut! Men de kanske är drygt när de "inte händer så mycket", men så är det ju i början! Ska för övrigt bli bättre på att "planera" kapitlena bättre så ni får bättre bilder och sånt! 


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: