@ As Long As You Love Me

As Long AS You Love Me, kapitel 67.

 

Jag packar det sista och tar upp min väska. Jag ska bara stanna där i några dagar så jag hinner städa den och allt. Det är mycket som ska göras i min gamla lägenhet. Jag suckar tyst och går iväg ut ur rummet och ner till hallen. Jag ställer ner väskan och tar på mig mina svarta Jeffrey Campbell skor och en svart skinnjacka innan jag går ut med väskan. Eftersom Justin och gänget redan är här så går jag till bilen och hoppar in.

" Hej! " säger alla samtidigt och jag ler.

" Hej " säger jag glatt och dom kör iväg till flygplatsen där Justins privat plan kommer. Efter en liten stund så landar planet vid flygplatsen så vi går ut ur själva huset och in i planet. Jag sätter mig ner bredvid planet.

" då är vi här igen då.. " flinar Justin och spänner fast sig. Jag nickar och spänner fast mig innan planet flyger iväg. Jag lutar mig mot Justin och smonar.

JUSTINS PERSPEKTIV.

Jag tittar på Alma och ler men gör så hon ligger bra. Jag reser migupp och går till dom andra som sitter och spelar.

" Tja, bro! " flinar Alfredo och tittar på mig. Jag sätter mig ner bredvid Alfredo.

" tja " flinar jag och tittar på när dom spelar.

" vart är Mrs. Bieber då? " flinar Alfredo retsamt och puttar till mig. Jag vänder blicken mot Alfredo.

" hon sover " säger jag och när jag pratar om Alma så ler jag stort.

" så hon heter Mrs. Bieber alltså? " flinar Scooter retsamt. Jag suckar tyst.

" önskar det.." mumlar jag och tittar bort. Pattie reser sig upp och går och sätter sig bredvid mig och kramar mig mjukt, jag lutar mig mot henne och jag vänder blicken mot tvn igen.

ALMAS PERSPEKTIV

Jag vaknar upp snabbt och tittar mig skrämt runt omkring. Justin kommer in dit jag sitter.

" så du har vaknat? " säger Justin och ler mot mig. Jag gnuggar mig försiktigt i ögonen.

" ja " gäspar jag stort och tittar på Justin.

" bra för vi är framme " säger Justin går fram till mig. Jag nickar och reser mig upp, och sträcker på mig.

" Tack för allt, Justin! " säger jag glatt och går fram till Justin och kramar honom mjukt. Justin kramar tillbaka innan vi släpper varann.

" Jag fixar så du kommer hem när du vill hem! Ringer dig senare " säger Justin och ler mot mig. Jag nickar.

" tack!" säger jag och går och tar min väska. Justin följer mig med blicken. Jag vinkar åt Justin och dom andra innan jag vänder om och går ut ur flygplanet och iväg till taxin som Justin beställde åt mig, jag hoppar in och säger vart jag ska och han kör iväg till den adressen.

några dagar senare..

Jag står och städar ut det sista ur lägenheten eftersom det ska vara visning på lägenheten idag.

Jag lutar mig mot väggen och suckar.

" äntligen klar.." mumlar jag trött och heltplötsligt ringer min mobil. Jag tar upp den och svarar.

" Alma? " säger jag och går runt lite i lägenheten.

" Hej sötnos! " säger Justin glatt. Jag ler när jag hör att det är Justin.

" hur är det? " säger jag glatt. Vi har pratat varje dag sen vi åkte ifrån varandra.

" det är bra, själv? " säger Justin.

" super bra! " säger jag glatt och sätter mig på golvet. Jag lutar mig bakåt och gäspar lite eftersom jag är trött.

" Bra, men jag tänkte fråga en sak.. " säger Justin lite blygt.

" aha, vadå? " säger jag förvånat.

" varför är du egentligen så kall mot mig..? " säger Justin lågt. Jag tittar in i väggen rakt framför mig och biter mig löst i underläppen.

" uhm.. ja..jag vet inte.. " stammar jag tyst fram och blir helt blek i ansiktet eftersom jag kommer ihåg allt som hänt. Så teknsikt sätt, så ljuger jag bara för Justin nu.

" Säger du det så.. " suckar Justin.

" Ja, men kanske inte är sanning.. " mumlar jag tyst.

" nehe..? " säger Justin förvånat.

" asså.. Okej, jag kommer bara ihåg alla minnen från.. Oss.." säger jag tyst. Det tar en stund innan Justin svarar..

" Okej.. " säger Justin lågt.

" men jag måste dra, vi hörs.. " mumlar Justin och lägger på. Jag lägger på och slår till mig själv löst på huvudet.

 

______________________________________________________

Hoppas ni gillar det! :) förlåt för att det tog några dagar men ja..

Aja, kommentera vad ni tycker! :D

kram! <3


Postat av: Amanda Bieber

bra skrivet :D Fortsätt skriva :) Gör inget om dt inte blir superlånga avsnitt :)

2013-01-24 @ 23:01:55
URL: http://overboard.webblogg.se
Postat av: alma

Oh fyfan va bra! Längtar redan till nästa kapitel!

2013-01-25 @ 12:07:31
Postat av: i am king

Bra mycket. Bra läser alltid dina inlägg men årkar aldrig kommentera!! Mer sex tack.

2013-01-25 @ 20:40:30
Postat av: Emma

När kommer nästa kapitel? , längtar sjukt mycket och ha mer drama !!

Svar: jag håller på att skriva så förhoppningsvis ikväll eller imorgon, förlåt för att jag segat ut på det. Inte meningen! :/
reachabledreams.blogg.se

2013-02-04 @ 19:59:36
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: