@ As Long As You Love Me

As Long As You Love Me, SLUTET - kapitel 70.

Jag sitter inne i vårat sovrum och packar eftersom vi ska åka idag. Justin kommer in och ställer sig bakom mig och kysser mig på nacken.

" Hej baby! " viskar han sexigt och kysser mig där en gång till. Jag ler och vänder mig om mot Justin och kysser honom på munnen istället. Justin lägger sina händer på min rumpa. Jag fnissar till och tittar gulligt på Justin. Justin klämmer löst på min rumpa och kysser mig på halsen och han tar bort sina händer och börjar ta av mig min tröja medans han kysser mig på halsen. Jag puttar bort honom löst.

" Justin, inte nu " suckar jag men ler lite och han rycker på axlarna och släpper mig och börjar packa. Jag tar på mig min tröja igen och gör samma sak.

~NÅGRA TIMMAR SENARE~

Jag, Justin och alla andra har precis landat hemma.

" Jag ringer dig imorgon, älskling! " säger Justin och kramar och kysser mig snabbt. Jag ler och springer iväg och ut ur flygplatsen till parkeringen där mamma sitter i bilen och väntar. Jag slänger in väskan och hoppar in i bilen.

" Har du haft det bra? " säger hon glatt och kör iväg.

" Ja, verkligen! " säger jag uppspelt. Hon ler medans hon kör till en av stadens finaste resturanger. Där hon parkerar. Jag vänder förvånat blicken mot mamma.

" vad nu? "säger jag förvånat.

" Vi är glada att du är hemma! " säger hon glatt och spänner loss sig och hoppar ut. Jag gör samma sak och går in bredvid mamma. När vi gått längre in så ser jag hur alla i familjen sitter samlade, och ja. Min familj. Jag sätter mig bredvid min lillasyster och mamma bredvid min "pappa". Vi beställer in mat och pratar om allt, allt om denna resan och sånt.

Några dagar senare..

" ÄLSKLINGEN MIN, ÄR DU KLAR!? " ropar mamma från hallen. Jag tar på mig min skinnnjacka och mina skor.

" JA! " ropar jag tillbaka. Jag vet inte vart vi ska, mamma sa att vi skulle någonstans men att det är hemligt.. Jag tar min mobil och springer ut från mitt rum och ner till hallen. Vi går ut till bilen och hoppar in i den och när mamma startat den så kör hon iväg. Jag tittar surt på mamma sen ut.

" Du vet att jag hatar hemligheter/överraskningar " mumlar jag surt. Jag tar upp min mobil och tittar om jag fått något från Justin. Jag suckar eftersom det inte är något, men kollar på klockan - 22.30 -.

" Mamma.. " snyftar jag till och vänder blicken mot mamma. " Ja, sweetheart? " säger mamma och tittar snabbt på mig sen vänder blicken mot vägen igen.

" Justin har inte hört av sig, jag har ringt och smsat och allt " snyftar jag ledsamt. Mamma ler åt sig själv men får snabbt bort sitt leende för att jag inte ska misstänka något. Heltplötsligt stannar mamma i en mörk och kall skog. Hon vänder blicken mot mig och ler.

" Ha det så kul! Följ bara stigen rakt fram där " säger hon glatt. Jag tittar ut sen stirrar på mamma.

" VILL DU ATT JAG BLIR MÖRDAD ELLER!?" skriker jag rakt ut. Mamma himlar med ögonen.

" Gör bara som jag säger, okej? " suckar mamma och tittar på mig.

" Men.. " mumlar jag chockat.

" Inga men, här om du är för mörkrädd " säger hon och ger mig en ficklampa. Jag tittar på mamma och tar den.

" Hej då " fräser jag och hoppar ut, jag börjar gå på den smala och lite leriga stigen.

Men efter en liten stund kommer jag ut, på en strand. Med solnedgång och ett tält med massa ljus och fint. Jag springer dit men stannar när jag ser att en står vid vattnet och tittar på solnedgången.

" H-h-hallå..? " stammar jag tyst fram och rädslan kommer fram.

" Alma..? " säger han och vänder sig om. Då ser jag att det är..

" Justin..? " säger jag chockat och han har fina kläder och nickar och går fram till mig. Väl framme hos mig så tittar han in i mina ögon och går ner på knä framför mig.

" Alma, jag älskar dig.. Vill du gifta dig med mig? " säger han och ler mot mig. Jag stirrar på honom utan att få fram ett ord.

" Jag vet att det är tidigt men jag älskar dig så jävla mycket!" säger Justin och tittar på mig. Jag tittar på Justin och några tårar börjar rinna ner för mina kinder. Men glädjetårar. Jag nickar.

" J-J-ja.. " stammar jag tyst och chockat fram. Jag snyftar till. Han sätter på ringen på mitt finger och reser mig upp och omfamnar mig i en varm och gosig kram! Vi kysser varann, länge vid den fina solnedgången..

_______________________________________________________________________________

and yep, SLLUUUUUTTTT!!

Kanske inte världens bästa slut. Men jag.. Tänkte att jag kör en ny och försöker börja om och uppdaterar ofta.

Har några nya på G så ska faktiskt börja skriva på en.

Hoppas ni gillar slutet och gillat hela novellen.

Måste säga att jag älskar er läsare så OTROLIGT mycket som orkat vänta och allt. Så otroligt fina!

 

btw förlåt för ingen bild.. hehe..


Postat av: alma.

omg är detta slutet på hela novellen???? :ooo omg neeeej!! menmen.. du bestämer, och detta var ju jätte förvånat haha, men sjukt bra. Och tack för att jag fick vara huvudpersonen! :D

2013-03-30 @ 22:53:23
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: